Blog Untuk Anak-anak Raub

Assalammualaikum semua..blog nie saya buat untuk semua anak-anak Raub walaupun dimana anda berada..ingatlah bahawa kita asal dari Raub. Lorat kita lorat Raub, makanan kita makanan raub..gulai tempoyak, gulai asamrong dan sambal belimbing hitam makanan popular orang Raub..Jadi kalau anda orang Raub, kalau ada cerita pasal Raub dari dulu hingga sekarang..moh lah kita kongsi cerita dalam nie. Apa-apa pun hidup semua anak-anak Raub. Moh kita bangkit untuk memperkenalkan Raub dimata dunia. Wassalam.

Pinjaman tanpa faedah

| Saturday, October 2, 2010 |



Suatu hari seorang pakcik datang ke pejabat MARA untuk membuat pinjaman pernigaan, sesampainya dia disana, diapun pergi ke kaunter dan berbincang dengan pegawai yang bertugas.

Pegawai : Ya Pakcik boleh saya bantu?

Pakcik : ye..saya datang nie nak buat pinjaman..

Pegawai : ooo....boleh2..sememangnya Pakcik datang ke tempat yang betul...jadi berapa ribu Pakcik nak pinjam?

Pakcik : boleh tak encik tolong terangkan lebih lanjut berapa ribu saya boleh pinjam?

Pegawai : ooo..bagi pinjaman kali pertama, kami hanya memberi pinjaman serendah RM1000.. dan paling tinggi pun RM50,000.

Pakcik : Kalau begitu saya nak pinjam RM50,000 lah..

Pegawai : Baiklah kalau begitu..ingin saya terangkan pada Pakcik, betapa untungnya pakcik buat pinjaman dengan kami..sememangnya pinjaman kami memang takda faedah.

Pakcik : Kalau begitu tak jadilah saya nak buat pinjaman ni.

Pegawai : Eh kenapa pulak tak jadi..tadi mahu..?

Pakcik : Buat apa saya nak buat pinjaman ni kalau TAK ADA FAEDAH.


1 comments:

Unknown said...

buat setting fb..boleh like kat fb

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Komen blog ini

Anda pengunjung ke :

Tinggalkan Links Anda

Pengunjung hari ini.

Followers