Blog Untuk Anak-anak Raub

Assalammualaikum semua..blog nie saya buat untuk semua anak-anak Raub walaupun dimana anda berada..ingatlah bahawa kita asal dari Raub. Lorat kita lorat Raub, makanan kita makanan raub..gulai tempoyak, gulai asamrong dan sambal belimbing hitam makanan popular orang Raub..Jadi kalau anda orang Raub, kalau ada cerita pasal Raub dari dulu hingga sekarang..moh lah kita kongsi cerita dalam nie. Apa-apa pun hidup semua anak-anak Raub. Moh kita bangkit untuk memperkenalkan Raub dimata dunia. Wassalam.

Lata Lembik

| Thursday, September 30, 2010 |

Jom kongsi cerita pasal Lata Lembik

 
 Pengenalan

Lata Lembik, Raub, Pahang, Malaysia terletak 52km dari Bandar Raub. Mempunyai daya tarikan tersendiri di kaki banjaran Titiwangsa sempadan Pahang Perak. Perjalanan melalui Kampung Tradisional dan Perkampungan Asli Pos Buntu. Kawasan ini juga dipenuhi oleh batu-batan dan airnya yang jernih serta sejuk

 
 Kemudahan Asas

Kemudahan asas yang disediakan adalah seperti pondok rehat, surau, dewan serbaguna, tandas, chalet dan kemudahan lain untuk mandi-manda, berkhemah, trekking, padang kawat dan bersiar-siar. Kemudahan di sini sesuai untuk aktiviti rekreasi berkumpulan oleh murid sekolah, pertubuhan sukarela, agensi kerajaan dan swasta, penuntut-penuntut dari pusat pengajian tinggi dan sebagainya.

 
Aktiviti

Berakit Sungai Lipis, 4x4, Seminar, Bengkel, Perkhemahan, Jungle Tracking Reflesia, Barbeque, Berenang, Berjalan kaki merentasi Banjaran Titiwangsa Pahang - Slim River, Perak, Sewang & malam kebudayaan bersama kaum Asli dan Menyumpit. Terdapat 2 trek disediakan disini. Trek yang pendek mengambil masa 2 jam, manakala trek yang panjang mengambil masa 3 jam dengan pemandangan hutan yang menarik. 

Moh lah wehhh...kita pakat ramai-ramai pergi Lata Lembik ni.. Berpalih seronoknya..Jumpa disana yaaaaa????

Artikel aku ambil kat site Majlis Daerah Raub...gambar daripada pelbagai sumber. 


1 comments:

Unknown said...

Terdapat 2 trek disediakan disini. Trek yang pendek mengambil masa 2 jam, manakala trek yang panjang mengambil masa 3 jam

motor blh lalu tak boss?

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Komen blog ini

Anda pengunjung ke :

Tinggalkan Links Anda

Pengunjung hari ini.

Followers