Blog Untuk Anak-anak Raub

Assalammualaikum semua..blog nie saya buat untuk semua anak-anak Raub walaupun dimana anda berada..ingatlah bahawa kita asal dari Raub. Lorat kita lorat Raub, makanan kita makanan raub..gulai tempoyak, gulai asamrong dan sambal belimbing hitam makanan popular orang Raub..Jadi kalau anda orang Raub, kalau ada cerita pasal Raub dari dulu hingga sekarang..moh lah kita kongsi cerita dalam nie. Apa-apa pun hidup semua anak-anak Raub. Moh kita bangkit untuk memperkenalkan Raub dimata dunia. Wassalam.

Panduan ke Raub

| Friday, September 24, 2010 |

Peta Pahang
Peta Pahang

Laluan ke Raub

Raub terletak di sepanjang 'Federal Route 8' yang melalui daripada Bentong, Pahang ke Kota Bharu, Kelantan. Bagi pengguna jalan raya daripada Kuala Lumpur, cara terbaik untuk sampai ke Raub adalah malalui 'Kuala Lumpur-Karak Expressway (Route 8) ke Bentong, Pahang dan kemudian ke Route 8 di persimpangan Lebuhraya Bentong Timur. Route 8 juga membenarkan pengguna-pengguna jalan raya ke Raub daripada Kota Bharu, Kelantan.
Manakala, pengguna jalan raya daripada Kuantan ke Raub melalui Lebuhraya Pantai Timur (Route 8) ke persimpangan Lanchang dan terus melalui jalan Lanchang-Raub. Laluan alternatif daripada jalan raya Pantai Barat (Route 1) ke Raub adalah melalui jalan berliku (Route 55) daripada Kuala Kubu Bharu masuk ke persimpangan Bukit Fraser (Sekarang tidak digalakkan kerana faktor-faktor keselamatan pengguna jalan raya).


0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Komen blog ini

Anda pengunjung ke :

Tinggalkan Links Anda

Pengunjung hari ini.

Followers